Ambitiøse ejere manglede hjælp til at holde snotten i måtten

Snotten i måtten og mindre stress

Patrick Corell og Daniel Jepsen er et par ambitiøse ejerledere, der har skabt SalesHero, en abonnementsbaseret SaaS virksomhed, der via innovative salgsskabeloner hjælper salgsafdelinger med at lukke flere ordrer.

”Grunden til vi startede op med Mikael som BusinessBuddy var, at vi havde brug for erfarne øjne udefra, som måske havde gjort nogle af tingene før. Vi havde brug for at holde snotten i måtten. Vi havde også hørt fra en ven, at han havde haft en rigtig god oplevelse med Mikael som fast BusinessBuddy”

Retning, struktur og dosering af udviklingskræfter 

Mikael har været tæt sparringspartner med de 2 dedikerede stiftere og ejere siden december 2022. De har en stor evne til at komme på nye ideer og handle effektivt på dem. Men samme evne kan også nogle gange være en udfordring for Patrick og Daniel. Netop her har Mikael været et godt match til de to passionerede ejere. De havde blandt andet en tendens til, at være hurtige på aftrækkeren når det kom til kundernes mening om, hvad de skulle udvikle som det næste.

”Vi er ret gode til at løbe off topic og sige ”neeej det her kunne være sjovt” – og så gøre et eller andet åndsvagt. Mikael fik stor indflydelse på vores udviklingskræfter, og sørgede for at vi satte os ned og lavede en tidslinjeplan, så vi blev enige om ressourcer og hvad vi rent faktisk kunne nå.” lyder det fra Patrick.


Farvel til stor ordre for at fastholde fokus


Patrick forsætter med at fortælle om den halvstore ordre, som de måtte sige nej til, efter at have vendt den med Mikael. En vigtig beslutning for at fastholde fokus på deres kerne kundegruppe, de var blevet enige om.

”Vi havde en forholdsvis stor kunde, der ønskede vores system. Det krævede dog en større ombygning af systemet. Det ville have låst os totalt i udviklingen i 4,5 måned. Da jeg ringede en fredag eftermiddag og forklarede Mikael, at vi var klar til at takke ja til projektet fik Mikael fortalt os, at han syntes at det ville være en rigtig dårlig idé for forretningen” fortalte han.

“Jeg må indrømme, at jeg først tænkte at han skulle finde en mark han kunne sætte sig på, og så skulle vi nok finde ud af, hvordan man laver penge i den her forretning” sagde Patrick med et grin.

”Det endte med at vi blev klogere hen over weekenden, da vi fik set det fra et højere perspektiv og faktisk kiggede på opgaven. Den var rigtig nok for voldsom at kaste alt fokus efter. Så vi fandt et godt kompromis til sidst, som vi blev glade for og var sundest for forretningen”.

Patrick beskriver i den forbindelse Mikael som den type med- eller modspiller du kan have brug for.

”Han kan være den der har din ryg når du har brug for det. Men også den person der kan fortælle dig, at nu er du en idiot. Så han kan både være med- og modspiller, alt efter hvad du har brug for og hvad der er godt for forretningen”

Periode med stress og sygdom kaldte på nyt fokus

Da Patrick blev ramt af stress relateret tics blev han klar over, at de var nødt til at gøre et eller andet.
Mikael fangede den hurtigt og hjalp med beslutningen om, at skrue på Patricks fokus af arbejdsopgaver, så han fik mere ro på samtidig med, at de fortsat styrede mod deres delmål.

”Mikael sagde hurtigt at var vigtigt at vi rettede ind, og fandt en anden type løsning på det. Mikael er der hvor man har brug for det. Han er god til at sætte fingeren på det man ikke kan lide. Det som kan få lyst til at skjule, men som oftest har brug for at komme ud i åbenheden”.

Patrick forklarer også hvordan han ser at en BusinessBuddy passer ind i de forskellige faser i en virksomhed.

”Vi var meget tidlig startup. Vi kæmpede med at finde vores eksistens da vi startede op med Mikael.
Vi var stadig i bushen og bekæmpede ukrudtet ved at hakke os frem til en retning og ”proff of business”.

”BusinessBuddy fungerer og mange vil få gavn af at bruge det, men pas på med at tro det er en genvej. Man skal selv dedikerer sig til at kæmpe for sin succes”

“Hvis du samtidigt allerede er landet på asfalteret vej, fordi du har fastlagt dit koncept og den grove retning, så vil jeg varmt anbefale BusinessBuddy, når du står og skal vælge højre, venstre eller ligeud derfra”.

For reference eller fordi du har lyst til at se om SalesHeros salgsværktøj kan hjælpe dig med at vinde flere ordrer, kan du finde dem via deres hjemmeside her. www.SalesHero.dk