Digitalisering med tillid

Digitalisering kan være noget af en mundfuld! Og presset fra omgivelserne og i medierne for at man skal digitalisere er stadigt stigende.

Digitalisering

Føler du digitaliseringspresset?

Har du svært ved at overskue mulighederne?

I har allerede IT mange steder – men hænger det sammen og styrker det din forretning?

Digitalisering er effektivt … når det implementeres med omtanke!

Når talen falder på digitalisering, ender det lynhurtigt i en tung teknisk snak, hvor du som almindelig erhvervsdrivende ikke har en chance for at vide, om du er på rette spor eller ej.

Vi er forretningsudviklere og tilmed særdeles erfarne med IT, så vi taler begge sprog.  Vi kan være dem, der bygger bro mellem dig og de IT-folk, der skal udføre arbejdet.

Vi rådgiver om valg og implementering af:

  • Online markedsførings strategi, specielt omkring SEO
  • ERP-systemer – Økonomi og regnskab
  • PIM-løsninger – Få styr på dine produktdata
  • HR-systemer – Medarbejdernes udvikling
  • CRM-systemer – Overblik i salgsprocessen

Og meget mere – spørg hvis du har en digital udfordring!

 

Klik her for at kontakte os

Vi er rådgivere i digitalisering

… ikke leverandører.

BusinessBuddy er en uafhængig rådgivervirksomhed, så du får ikke vores produkter presset ned i halsen.

Vi rådgiver dig om det bedste valg ud fra dine ønsker og planer.

Efter mere end 20 år i it-branchen ved vi hvordan vi skal tilgå et digitaliseringsprojekt – vi HAR lavet alle fejlene, og vi ved præcis hvor det kommer til at gøre ondt, og hvor hurtigt det går over.

Ja, vi har et stort netværk i it-branchen, og vi har præferencer for det ene eller det andet, men det er vi helt åbne om og det er ikke afgørende for os, om du vælger det ene eller andet produkt, eller den ene eller anden leverandør.

Vi er dine rådgivere og det tager vi meget seriøst.

Har du brug for sparring og rådgivning om digitalisering, effektivisering og moderne IT-løsninger, så har BusinessBuddy erfaringen og ressourcerne til at til at rådgive dig om dine muligheder for digitalisering og for at få lagt en digital strategi, der ikke kun handler om markedsføring på sociale medier.

Vi tilgår digitalisering som et forretningsprojekt, for uden forretningen som fundament er der ingen grund til at kaste penge efter at digitalisere.

Digitalisering er en afgørende konkurrenceparameter, og vores opgave er at sikre os, at det virker for dig.

Hvorfor digitalisering?

Ja, hvis det kører godt i din virksomhed, kan det være svært at se, men det handler ikke kun om at få nye programmer – det handler om at effektivisere alle elementer, og få lagt en handlingsplan for indsatsen:

  • Har du svært ved at finde kvalificerede hænder?
  • Er der mon (u)nødvendige papirgange i din virksomhed?
  • Kan du altid finde informationerne, når du har brug for dem?
  • Oplever du af og til stopklodser i processen mellem afdelingerne?

Der er mange problemstillinger i alle virksomheder, men digitalisering kan hjælpe dig med at effektivisere processer ved at gøre dem automatiske, og derved kan du frigøre arbejdskraft.

Indsatsen kan blandt andet være:

  • Samle alle produktinformationer under ét, og sikre at alle har de nyeste informationer
  • Integrere produktdata så produktion, sælgere og webshop altid er opdateret
  • Integrere processerne mellem produktion-, regnskab- og salgsafdelingen
  • Økonomisk overblik, på tværs af afdelinger med få klik, og undgå tunge rapporter
  • Automatisere din virksomhed, så du kan håndtere flere kunder og producere bedre produkter hurtigere

Digital Business Transformation

Digital Business Transformation (DTB), som alt det her kaldes på udenlandsk, er et paraplyudtryk, der egentlig indeholder alle de operationelle, kulturelle og digitale processer. Alt sammen noget som en virksomhed løbende bør gennemgå, for at kunne følge med de konstante ændringer i markedet.

Målet er at skabe ny værdi, øge kundetilfredsheden og reducere omkostningerne gennem anvendelse af digitale værktøjer – altså et andet og mere forretningsorienteret begreb end blot af kalde det digitalisering.

Selvom digitalisering lyder som et ret enkelt og ligetil udtryk, er det komplekst og skjuler flere lag. Det kan være fornuftigt at have begrebet ”digital forretningstransformation” i baghovedet, for digitalisering er ikke blot et spørgsmål om at købe noget nyt hardware eller software og så fortsætte, som I plejer.

Hvis I gør det rigtigt, er det et initiativ, der tager måneder eller år at gennemføre. De berørte områder ved en digitalisering er mange, og de beslutninger, der træffes, påvirker alle områder af organisationen, og forretningstransformation skal drives fra toppen.

Som ejerleder samarbejder med bestyrelsen og ledergruppen har ansvaret for al ledelse af denne transformationsproces og skal omdefinere virksomhedens forretningsmodel. Ledergruppen skal træffe beslutning om, hvilke ændringer, der skal foretages i processer, personale og systemer, så de skaber mere værdi i fremtiden.

I BusinessBuddy kender vi processen og har erfaring med at rådgive om og fastholde processen i et tæt samarbejde med ejerledere. Hele vores forretningsmodel er skabt til at favne dette med vores fokus på forretningsudvikling gennem digitalisering med en fokuseret HR-indsats. Det er mennesker, der skal føre beslutningerne ud i livet.

5 råd om digitalisering i din virksomhed

  1. Som alle andre projekter, der går på tværs af en virksomhed og som påvirker virksomhedens effektivitet, skal ledelsen være dybt engageret for at sikre succes. Du skal som ejerleder være forkæmperen som, om ikke driver projektet, så følger det meget tæt. Denne rolle kan ikke uddelegeres og ligger alene hos dig.
  2. Digitalisering er ikke et isoleret projekt i en organisation – det griber ofte ind mange steder. Derfor er det vigtigt, at dem, der er ansvarlige for IT-projektet, er klædt på i forhold til den overordnede forretningsstrategi. Digitalisering kræver forandringer i såvel organisationen som i mange af processerne. Så gennemskuelighed mellem de forretningsmæssige og de digitale mål er strengt nødvendig.
  3. Tag IT-sikkerheden alvorligt! Gerne som et selvstændigt projekt, her og nu! Men som minimum som en del af alle virksomhedens digitaliseringsprojekter. Virksomhedens IT-sikkerhed skal være tydelig og jævnligt vendes som et selvstændigt punkt i ledelsen. Sørg for en klar ansvarsplacering. Alle virksomheder skal konstant være opmærksomme på, hvordan deres strategi for cybersikkerhed kan understøtte brandet, konkurrencefordelene og værdien for aktionærerne.
  4. Uddan dine medarbejdere, så de kan følge med. Sørg for at lave en plan for uddannelse, der sikrer at det gavner både dem og din virksomhed. Inddrag din HR-afdeling! Digital uddannelse skal gennemføres med omtanke og i takt med digitaliseringen. Alt for ofte kommer medarbejdere hjem fra et par dages kursus og skal så først til at indhente det, de ikke nåede, mens de var væk. Deres læring dør i den daglige drift. Kort tid efter er din investering i uddannelse spildt.
  5. Vær konstant vågen og søg inspiration uden for din virksomhed. Brug tid på at opsøge og lytte til nye idéer, løsninger og muligheder. Søg inspiration fra andre produkter og brancher, og hold ikke mindst øje med dine konkurrenter. Sørg for at indgå i en aktiv dialog med andre ejerledere for at få nye ideer til at kunne digitalisere – det gavner din virksomhed!

Find vores blogindlæg om 7 faldgruber i digitalisering her.

… eller hvis du vil være klogere på begreberne, så tjek vores FAQ

Christian Holmskov Mathiesen
Ejer af O. M. Spring

”Man føler, det man laver, giver pote. Førhen kørte vi bare fast i samme rille. Nu får vi mere drive og flere idéer, og hvis vi aftaler noget, holder han os op på det. Lidt som at have en bestyrelse”.

 

Læs hvordan O. M Spring oplevede at have en BusinessBuddy

Line Minea Ramdal
Stifter og Ejer, Blomsterhuset Ramdal

“Det er lige præcist det jeg har brug for, for jeg er sådan en popcorn hjerne. Det er fantastisk at han har overblikket og putter mine idéer i nogle kasser, så jeg kan se alle mine tanker i processen.”

 

Hør om hvorfor Line er så begejstret for sit samarbejde med Mikael.

Kari Skovmand
Kiropraktor og ejer af FLiCFLAC og Panikfribarsel.dk

 ”Jeg så på hjemmesiden en masse sætninger a la ”mangler du en sparringspartner, en bestyrelse, en rådgiver?”, og jeg kunne svare ja til dem alle – det var lige det, jeg manglede!”

 

Læs hvordan FLiCFLAC oplevede at have en BusinessBuddy

 

Martin Boye
Managing Director – Eurograte Nordic

“At hyre Mikael er at sikre, at der ikke overlades noget til tilfældighederne. Mikaels sigte er en ligefrem og klar ledelse, og han har evnen til at strukturere og forvandle selv komplicerede strategier til let overskuelige løsninger. Som sparringspartner er Mikael skarp og ærlig og troværdig, og han udviser en høj integritet i sin ofte humoristiske tilgang til problemløsning. Du vinder både tid, overblik og overskud, når Mikael er din Businessbuddy”

Tim Henning
Stifter og ejer, Konstant Media ApS

“Jeg så muligheden for at udvikle mig på nogle personlige områder. Blandt andet mit ønske om at få mere ud af at netværke, var en stor årsag til at jeg startede op med Casper som BusinessBuddy”

 

Hør om Tims udvikling igennem den tætte relation til BusinessBuddy

Nicolaj Balle Ladiges
CEO and owner – Heyloyalty

“Mikael er engageret og har implementeret ‘orden’ i det tidligere kaos. Takket være Mikael er vi nu i stand til at køre en effektiv produktion og en professionel projektstyring. Derudover har Mikael været skarp, dedikeret og strategisk i sin sparring med lederteamet.”

Benny Falkesgaard Nielsen
Stifter og medejer, Next Dimension

“Mit største problem har været, at jeg synes, min idé har været rigtig god, men at der ikke var andre, der kunne se det. Mit arbejde med Casper er grundstenen, som betyder jeg forstår min forretning bedre”

 

Hør hvordan Benny har flyttet forretningen med sin BusinessBuddy. 

Patrick Corell
Stifter og medejer - SalesHero ApS

”Grunden til vi startede op med Mikael som BusinessBuddy var, at vi havde brug for erfarne øjne udefra, som måske havde gjort nogle af tingene før. Vi havde brug for at holde snotten i måtten.”

 

Hør Patrick fortælle om et vildt samarbejde med BusinessBuddy.

Jeppe Zoffmann
Stifter og Medejer i Limitless Reality

”Det er lidt som at få en ekstra gut i virksomheden. Det er nemt at rykke en deadline, men fordi han siger ”nu rykker vi på det her”, så kan jeg mærke et kæmpe skub i, hvor effektivt jeg handler på det.”

 

Læs hvordan Limitless Reality oplevede at have en BusinssBuddy

Søren Ø Knudsen
Afdelingsdirektør i Elbek & Vejrup

“Mikael er uden tvivl en dygtig leder. Mikaels strategiske kapacitet er fremragende, og jeg har haft værdifulde diskussioner / sparringssessioner med Mikael. Mikael bringer energi og god ånd ind i en organisation.”

Morten D Larsen
Project Manager hos NREP

“Mikael overtog en afdeling, som i flere år havde leveret elendige resultater og ikke kunne kontrollere deres leverancer. I løbet af sin tid på afdelingen udviklede han den til en enhed, der kunne implementere strukturerede leverancer og opfylde de økonomiske mål. Samtidig udviklede han en holdånd, hvor medarbejderne var stolte af deres afdeling.”