Hop til indhold

BusinessBuddy:

Mere end 25 års erfaring med ejerledelse
(+45) 202 55 888 kontakt@businessbuddy.dk
Book et møde
BusinessBuddy
Business Buddy
  • Vi tilbyder
    • Forretningsudvikling for ejerledere
    • Digitalisering i SMV’er
    • Strategisk og operationel HR
  • Priser
  • Blog
  • Anmeldelser
  • Om BusinessBuddy
    • BusinessBuddy’s Værdier
    • Medarbejdere
    • Bliv en Buddy
    • FN’s Verdensmål (SDG)
    • Historien om BusinessBuddy
  • Kontakt
  • Book et møde
BusinessBuddy
  • Vi tilbyder
    • Forretningsudvikling for ejerledere
    • Digitalisering i SMV’er
    • Strategisk og operationel HR
  • Priser
  • Blog
  • Anmeldelser
  • Om BusinessBuddy
    • BusinessBuddy’s Værdier
    • Medarbejdere
    • Bliv en Buddy
    • FN’s Verdensmål (SDG)
    • Historien om BusinessBuddy
  • Kontakt
  • Book et møde

Forside > Blog > Vise prisen eller ikke vise prisen?

Mand stikker hovedet frem fra en pc-skærms venstre side

Vise prisen eller ikke vise prisen?

Prisen på dine ydelser – viser du den på dit website?

Skal du vise prisen eller ikke vise prisen?

Skjuler du prisen, eller tror du kunderne ringer af sig selv og spørger, så du kan trække dem i land?

Det er sjældent, at prisen er den afgørende faktor for, om vi vil købe hos dig. Men du kan være sikker på, at det ikke er en uvæsentlig faktor. Ville du købe en ydelse, du ikke kender prisen på? Næppe. Så hvorfor skal nogen handle hos dig, hvis du ikke fortæller prisen?

Personligt vælger vi at surfe videre, hvis vi ikke finder en pris, og oftest ender vi med at handle med dem, der åbent viser deres priser frem, for så ved vi hvor niveauet er, og vi kan tage fat i dem. Det gælder både, når vi handler selv, og når vi handler på vegne af vores kunder.

Hvorfor skjule priserne?

Når vi har talt med virksomheder, der ikke lægger deres priser på deres website, er forklaringen ofte, at man ikke vil vise konkurrenterne, hvilke priser man opererer med. Men hvis din konkurrent virkelig vil vide det, finder hun så ikke ud af det alligevel?

Når man skjuler priserne for konkurrenterne, skjuler man dem også for kunderne.

Andre argumenter vi har mødt, er:

  • Vi har forskellige priser for forskellige kunder
  • Vores priser svinger, så det er vanskeligt at vise faste priser
  • Specielle tjenester har specielle priser

Det er helt almindelige og fair undskyldninger, men det er stadig undskyldninger!

Manglende åbenhed om priser er stik mod kundens behov, og det skaber en dårlig oplevelse. Derudover kan en potentiel kundes indtryk af et brand, som skjuler deres priser, sprede sig til andre potentielle kunder og skabe dårlig omtale.

 

Hvordan kan du så vise priserne?

Selv B2B-virksomheder, der har specielle produkter og ydelser og komplekse prisstrukturer, kan give en prisindikation. Og det bør de klart gøre, da potentielle kunder har brug for noget at gå videre med – allerede under deres første søgninger.

Hvis nøjagtige priser er for upraktiske, er den næstbedste mulighed at give estimater i form af et prisniveau med udgangspunkt i kendte scenarier og projekter. Eller ganske enkelt lave konkrete prispakker, som den potentielle kunde kan overskue og tage udgangspunkt i, når denne senere retter henvendelse til dig for at få et mere præcist tilbud.

Under alle omstændigheder er det bedre at vise gennemsnitspriser eller tilbyde prøvepriser, der er tilstrækkelige til at give de kunder, der søger en idé om, hvad de skal forholde sig til.

I vores øjne er det at vise priser på dit B2B-site med til at øge forbrugernes tillid til dit brand. Forbrugerne ser leverandører, der åbent viser deres priser, som værende ligetil og ærlige, og det er mere sandsynligt, at der sker transaktioner, når folk får de oplysninger, de ønsker med det samme.

Oftest er det sådan, at jo færre trin kunden skal igennem for at foretage et køb (fx ringe for at spørge om pris, reservere, vælge fragt), jo bedre bliver oplevelsen med at handle, og jo mere loyale kunder får du.

Vil du vide mere?

Jeg tager gerne en uforpligtende snak med dig om, hvordan jeg kan skabe værdi for din virksomhed. Udfyld formularen og jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Footer Kontaktformular

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

BusinessBuddy ApS
Svanemosevej 6
7120 Vejle Ø

CVR: 41248998

Kontakt Business Buddy

(+45) 202 55 888 kontakt@businessbuddy.dk

Nyttige links

  • Priser
  • Anmeldelser
  • Mikael Lykkegaard Have
  • Blog
  • FAQ
  • Værktøjer
  • Kontakt

Følg Business Buddy

©2021 BusinessBuddy ApS. Alle rettigheder forbeholdes.

Cookie indstillinger | Privatlivspolitik
Logo Forretningsudvikling med Businessbuddy
  • Vi tilbyder
    • Forretningsudvikling for ejerledere
    • Digitalisering i SMV’er
    • Strategisk og operationel HR
  • Priser
  • Blog
  • Anmeldelser
  • Om BusinessBuddy
    • BusinessBuddy’s Værdier
    • Medarbejdere
    • Bliv en Buddy
    • FN’s Verdensmål (SDG)
    • Historien om BusinessBuddy
  • Kontakt
  • Book et møde

Vi bruger cookies for at sikre os, at brugerne får den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.

Du kan læse mere om vores politik, samt ændre dine indstillinger her.

Introduktion

Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre at du som bruger får den bedste oplevelse. Cookies er små tekstfiler gemt i din browser for at huske dig, når du vender tilbage til hjemmesiden. Det hjælper vores team til at forstå hvilke informationer du finder interessant og brugbart på hjemmesiden.

Det er muligt for dig at ændre dine cookie indstillinger i fanerne til venstre.

Du kan læse vores fulde privatlivspolitik her.

Nødvendige cookies

Ved at acceptere disse accepterer du, at vi må bruge helt generelle cookies til at gemme dine indstillinger om privatlivspolitikken på vores side, samt aktivere caching for at forbedre din oplevelse

Hvis du ikke aktiverer denne funktion kan vi ikke huske dine indstillinger. Det betyder at du skal indstille dette, hver gang du besøger hjemmesiden.