BusinessBuddy Academy

Mesterlære i at drive og udvikle din forretning

Vi starter op med de første grupper i starten af 2023 – læs mere om hvorfor du skal reservere din plads nu.

BusinessBuddy Academy

BB Academy er for dig der ikke længere er iværksætter, men stadig ikke har råd til at hyre en professionel rådgiver.

Vi tilbyder et forløb med en kombination af fysiske og online møder i et fortroligt forum, hvor du sammen med 7 andre virksomheder får adgang til en erfaren forretningsudvikler.

Jeres BusinessBuddy vil facilitere møderne og give rådgivning, sparring, støtte og undervisning, så du får hjælp til lige netop din virksomheds udvikling.

BB Academy er alt hvad du har brug for, for at sætte din virksomhed op i gear:

  • Et mesterlæreforløb i at drive og udvikle din egen virksomhed
  • Et intenst forløb, hvor du arbejder på din virksomhed med en erfaren rådgiver
  • Uddannelse i virksomhedsdrift, -udvikling, økonomi og markedsføring
  • Din adgang til ekstern rådgivning om din virksomhed til en lav pris
  • Et fortroligt forum, hvor du kan dele erfaringer, diskutere og lære af andre i samme situation

Lad os arbejde sammen for at gøre dig til den virksomhedsejer du drømmer om at være!

Din mulighed for vækst

Når du starter i din ejergruppe, vil du i løbet af det næste år få tilbudt: 

  • 4 fysiske heldagsworkshops om året
  • 2 timers onlinemøde i gruppen hver anden uge
  • Fast gruppe på 8 personer
  • Faciliteret af erfaren BusinessBuddy
  • Fri mail og telefonsupport

Derudover får du: 

  • Lukket gruppe på web og i app’en BB Academy på Android og iPhone 
  • Fælles community for alle medlemmer og kursusdeltagere 
  • Særpriser på onlinekurser og ved udvalgte samarbejdspartnere
  • En præsentation på vores medlemsliste, med værdifuldt link til din webside fra BusinessBuddy.dk

Pr. måned: 1.295 kr.

Betalingen sker halvårligt og prisen er ekskl. moms

Forretningsudvikling eller Marketing/IT?

Du kan vælge imellem to forskellige forløb alt efter hvad du tænker, at du og din forretning har mest brug for.

Du er naturligvis velkommen til at deltage i begge typer sideløbene. Er du i tvivl så kontakt os endelig, så peger vi dig i den rigtige retning.

Læs mere om de to områder herunder:

Forretningsudvikling

Vil du sikre din virksomhed det bedst mulige fundament for succes og have styr på hvordan du kan vækste den?

Forløbet “Forretningsudvikling” er opdelt i fire overordnede temaer, men alle nedenstående elementer kan komme i spil hele året.

Dette er ikke en uddannelse, men et udviklingsforløb for 8 forskellige virksomheder der, ledet af en BusinessBuddy, skal, kan og vil hjælpe hinanden til succes.

De fire overordnede temaer vil som udgangspunkt blive gennemgået på hver deres fysiske workshop: 

  • Modul 1 – Forretningens grundlag og strategi
  • Modul 2 – Salg og markedsføring
  • Modul 3 – Økonomi og jura
  • Modul 4 – Overblik og planlægning

Da der er mange emner, vil nogle af emnerne blive introduceret ved at virksomhedsejerne på forhånd modtager materiale, som de skal anvende i forhold til deres virksomhed, her og nu, hvorefter vi bruger tiden sammen på at samle og dele erfaringerne.

Mikael Have

Marketing & IT

Har du brug for markedsføring af din virksomhed, og vil du gerne have støtte og hjælp på vejen?

Ønsker du at styrke dine marketingkompetencer og et godt netværk? Så deltag i BusinessBuddy Academy – Marketing gruppen! I denne gruppe vil vi tale om alt fra e-handel og opsætning af en webshop til Facebook-markedsføring.

Du vil få værdifuld viden og færdigheder, som vil hjælpe dig med at udvikle din virksomhed. Og det bedste af det hele er, at du får adgang til et fantastisk netværk af iværksættere, som kan hjælpe dig med at få succes.

Forløbet af delt op i 4 moduler.

  • Modul 1 – Gennemgang og vurdering af nuværende marketingindsats
  • Modul 2 – Annoncering på sociale medier
  • Modul 3 – E-handel, E-mail og SEO
  • Modul 4 – Analyse og optimering

Hvert modul vil indeholde aktiviteter, som skal hjælpe dig med at forstå begreberne bedre. Aktiviteterne er bl.a. interaktive forelæsninger, praktisk arbejde og casestudier. Dette forløb vil give dig en stærk forståelse af markedsføring, og du vil være godt rustet til at få succes med din virksomhed.

Andreas Broch

Vil du høre mere? Skriv dig op her

Vores første grupper starter i januar/februar 2023.

Vi vil gerne sikre en høj dedikation og værdifuldt sammensatte grupper.

Vi sammensætter derfor deltagere på baggrund af deres muligheder for at kunne spille hinanden gode og ikke mindst deltage åbent og aktivt.

Dette betyder blandt andet, at grupperne som udgangspunkt bliver nøje udvalgt efter branche eksklusivitet.

Vi ved at hver gruppe kommer til at være unik, og derfor vil vi kontakte dig, og åbne op for en dialog, hvis der opstår gråzoner i brancheeksklusiviteten.

Vi ønsker at alle føler sig fuldt ud trygge og fortrolige med hinanden – det kommer vi alle længst med.

Det siger vores kunder:

Kari Skovmand
Kiropraktor og ejer af FLiCFLAC og Panikfribarsel.dk

 ”Jeg så på hjemmesiden en masse sætninger a la ”mangler du en sparringspartner, en bestyrelse, en rådgiver?”, og jeg kunne svare ja til dem alle – det var lige det, jeg manglede!”

 

Læs hvordan FLiCFLAC oplevede at have en BusinessBuddy

 

Jeppe Zoffmann
Medejer i Limitless Reality

”Det er lidt som at få en ekstra gut i virksomheden (…), der kommer ind på kontoret og arbejder med. Så snart man sidder med det selv, er man tilbøjelig til at rykke deadline, men fordi han siger ”nu rykker vi på det her”, så kan vi mærke et kæmpe skub i, hvor effektivt vi handler på det. Hele Head Office har mærket forskel”

 

Læs hvordan Limitless Reality oplevede at have en BusinssBuddy

Christian Holmskov Mathiesen
Ejer af O. M. Spring

”Man føler, det man laver, giver pote. Førhen kørte vi bare fast i samme rille. Nu får vi mere drive og flere idéer, og hvis vi aftaler noget, holder han os op på det”. Christian Holmskov Mathiesen bruger betegnelsen ’bestyrelse’ til at beskrive samarbejdet.

 

Læs hvordan O. M. Spring oplevede at have en BusinessBuddy

Nicolaj Balle Ladiges
CEO and owner – Heyloyalty

“Mikael er engageret og har implementeret ‘orden’ i det tidligere kaos. Takket være Mikael er vi nu i stand til at køre en effektiv produktion og en professionel projektstyring. Derudover har Mikael været skarp, dedikeret og strategisk i sin sparring med lederteamet.”

Martin Boye
Managing Director – Eurograte Nordic

“At hyre Mikael er at sikre, at der ikke overlades noget til tilfældighederne. Mikaels sigte er en ligefrem og klar ledelse, og han har evnen til at strukturere og forvandle selv komplicerede strategier til let overskuelige løsninger. Som sparringspartner er Mikael skarp og ærlig og troværdig, og han udviser en høj integritet i sin ofte humoristiske tilgang til problemløsning. Du vinder både tid, overblik og overskud, når Mikael er din Businessbuddy”

Søren Ø Knudsen
Afdelingsdirektør i Elbek & Vejrup

“Mikael er uden tvivl en dygtig leder. Mikaels strategiske kapacitet er fremragende, og jeg har haft værdifulde diskussioner / sparringssessioner med Mikael. Mikael bringer energi og god ånd ind i en organisation.”

Morten D Larsen
Project Manager hos NREP

“Mikael overtog en afdeling, som i flere år havde leveret elendige resultater og ikke kunne kontrollere deres leverancer. I løbet af sin tid på afdelingen udviklede han den til en enhed, der kunne implementere strukturerede leverancer og opfylde de økonomiske mål. Samtidig udviklede han en holdånd, hvor medarbejderne var stolte af deres afdeling.”